PODZIMNÍ básničky pro naše dětičky

01.08.2014 16:11

PODZIMNÍ BÁSNIČKY A ŘÍKADLA

PODZIMNÍ  

Foukej, foukej
Foukej, foukej, větříčku,
shoď mi jednu hruštičku.
Shoď mi jednu nebo dvě,
budou sladké obě dvě.

Kaštan
Shoď mi kaštan, kaštane,
vždyť se ti nic nestane,
když mi jeden kaštan shodíš,
jenom trochu hlavou hodíš.

Vlaštovičko
Vlaštovičko, leť,
už je na tě čas.
Listí žloutne, poletuje,
po strništích vítr duje,
bude brzo mráz.

Brambory
Kopu, kopu, brambory,
mám jich plné komory,
uvařím je na loupačku,
pozvu na ně naši Kačku,
ta se bude mít, ta se bude mít.

Barvičky
Mám zelenou barvičku,
tou nakreslím travičku.
Žlutou tužkou housata,
zasvítí jak ze zlata.
A červená barvička?
Ta nakreslí jablíčka.
Už jsou zralá, nízko visí,
pojďte děti, kousněte si!

Podzime
Podzime, podzime,
zas už nosíš deště,
pěkně tě prosíme,
počkej chvíli ještě.
Kam vkročíš podzime,
tam je plačtivý den,
pěkně tě prosíme,
počkej ještě týden.

Draci

Místo slunce, místo mraků
je dnes nebe plné draků.
První, druhý,
vedle třetí...
Smutným nebem radost letí.

Podzim
Na zem jabka padají,
ptáci křídla zdvihají.
Léto balí fidlátka,
podzim klepe na vrátka

Pouštění draků

(Jiří Žáček)
Vítr fučí, vítr skučí – pojďte pouštět draky!
Každý spěchá na kopeček a já běžím taky.
Ať si vítr jak chce skučí, ať se mraky mračí,
vypustíme na oblohu celou letku dračí.

Říjen
Říjen, barevný je sen,
jen pohleďte do oken.
Žlutá, červená a hnědá,
malíř říjen plátna hledá,
s každým lístkem dal si práci
a znovu se k němu vrací.

Listí
Létá listí mezi stromy,
poletuje mezi domy.
Stromy spolu závodí,
kdo je nejdál odhodí.
Tenké, tlusté, kulaté,
cesty jsou už zaváté.

Ježek

Ježek spadl do hlíny
umazal si bodliny.
Umýval se ve vaně,
vystydla mu snídaně.

Kamarád
Kamarád, kamarád, to je ten, koho mám rád.
Pomůže mi , poradí, po vláskách mě pohladí,
jsme tu všichni kamarádi
a proto se máme rádi.

Podzim
Sluníčko se rozloučilo s kytičkami, s travičkou,
na cestu jim zamávalo paprskovouo ručičkou.
Jděte všichni honem spát, musím podzim přivítat.   
 

Hruška
Spadla hruška zelená,
natloukla si kolena
a teď pláče naříká,
že jí šťáva utíká.

Hruška
Hruška na zem padala, tlesk, plesk, bum!
Ježečkovi na záda, tlesk, plesk, bum!
Ježeček se zlobil hned, tlesk, plesk, bum!
Hrušku za to celou sněd, tlesk, plesk, bum!

Bedla
Stojí, stojí, bedla,
ráda by si sedla.
A vzala si pletení,
noha už jí dřevění.

Hruška
Foukej, foukej větříčku,
shoď mi jednu hruštičku.
Shoď mi jednu nebo dvě,
budou sladké obě dvě.

Uvedené texty jsou volně k dispozici na internetu. Zdrojem uvedených básniček a říkadel je internet